Pagina's

donderdag 26 september 2013

Zo maar een ochtend.

 
Vandaag weet ik weer even waarom ik blij ben dat ik avonddiensten doe en geen baan heb waarbij je vroeg moet beginnen.

Om 7.10 uur wordt ik door MJ attent gemaakt op een whatsapp van HJ. Hij schrijft om 7.03 uur : sta in Woerden op station, kan iemand mij om 8.25 even bij de bushalte ophalen? Dan kan ik jullie allemaal nog even zien.
(Hij had een afspraak bij de tandarts en woont op kamers.)

Ik denk nog doet die bus er zolang over? Vraag hem dat ook, blijkt dat het 7.25 uur bij  de bushalte moet zijn. OK, ik kom er aan.

JJA zit nog flink te leren aan de eettafel voor haar tentamen van vandaag en is niet blij met een drukke MJ om haar heen.
Heb dat dus even proberen te sussen, een goed cijfer proberen te halen is natuurlijk belangrijk.

Ondertussen laat MJ weten dat hij gisterenavond bij trainen zijn fietssleutel is kwijt geraakt, of ik hem naar school wil brengen. Hij heeft  naar de reservesleutel gekeken maar die is er niet.
Gelukkig zag ik die vanmorgen  wel. Maar dan heb je nog geen fiets, dus MJ naar school gebracht.

Daarna door naar school met JX omdat ik op donderdagmorgen altijd help met lezen bij de wat zwakkere leeskinderen. Erg leuk om te doen!

HJ vertrekt op de scooter naar tandarts, hoopt op tijd terug te zijn zodat JM naar school kan. Is ie gelukkig ook, JM kan naar school.
Dan komt (natuurlijk) de vraag; Mam wil je me even naar het station brengen?
Als ik eerst de bus neem kom ik zo laat op school?

Voor iemand die zo graag naar school wil, wil ik dat dan best "even" doen, vooral als je weet dat hij op de middelbare nooit graag naar school wilde.
Gelukkig nu wel, hij heeft het super naar zijn zin.

En dan is iedereen  (op weg) naar school.
Het is weer stil/rustig in huis.
Hoe zou dit allemaal gaan als ik om 7 uur moest gaan werken?
Ben ik eerlijk gezegd ook geen type voor.

Als iemand zich afvraagt waar is M, mijn man, in dit verhaal?
Die was gisterenavond , toen ik aan het werk was, weg om een mooie kast voor in huis af te maken en vanmorgen weer op tijd naar zijn werk. Hij werkt hard en veel.
Groetjes,
Willy
( HJ = 20 jaar, JM = 17 jaar, JJA = 15 jaar, MJ = 12 jaar, JX = 10 jaar)

3 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk als je ze zo allemaal op weg helpt en dan ook weer zo kunt genieten van de rust...heerlijk toch als je zo vol overtuiging moeder kunt en mag zijn!!!

    Ik heb je een mail gestuurd, kun je aan de slag met de kweepeertjes:)

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je dan in de weer geweest voordat iedereen op zijn plek op school zit.
    Wij hadden ook zo'n moeder die ons elke morgen op weg hielp. Dat was best fijn. En als je dan zo moederzijn en werk kunt combineren is dat heel mooi! En dan kun je overdag ook nog even je gang gaan of doen waar je zin in hebt. Ik neem aan dat als je 's avonds werkt je overdag niet alle energie weggeeft!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oef dat was een heel gevlieg..maar het is je gelukt! Mijn baan kan helaas niet in de avonduren...hoewel ik dan ook nog altijd bezig ben met voorbereiden maar ja, de juf moet toch echt wel 's morgens voor de klas staan dus voor mij gaat die wekker wel vroeg! Gelukkig werk ik niet elke dag op school..ieder zijn vak, als je er maar plezier in hebt! Groetjes, jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen